Persbericht: DMFCO stelt Evelien van Hilten aan als Head of Portfolio Management

Van Hilten brengt ervaring mee uit de hypotheek- en pensioensector

DEN HAAG, 27 september - Evelien van Hilten (36) is sinds deze maand verantwoordelijk voor portfolio management bij de Haagse asset manager DMFCO, de oprichter van MUNT Hypotheken.

DMFCO heeft Van Hilten aangetrokken vanwege haar ruime ervaring als asset manager én diepgaande kennis over de hypotheek- en pensioensector.

Eerder werkte Van Hilten bij Philips Pensioenfonds, waar ze onder meer verantwoordelijk was voor de hypotheekportefeuille van €1 miljard. Daarvoor werkte ze bij Nationale Nederlanden als senior portfolio manager hypotheken. “Bij DMFCO kan ik al mijn expertise samenbrengen”, stelt Van Hilten. “De koppeling tussen pensioenfondsen en de Nederlandse hypotheekmarkt is mij in het verleden al goed bevallen. Bij DMFCO liggen er nog meer kansen voor mij om deze combinatie van kennis in te zetten. Met als doel de propositie van DMFCO verder te laten groeien.”

“We zijn erg blij met de komst van Van Hilten en samen met haar bouwen we verder aan de ontwikkeling van DMFCO”, vertelt algemeen directeur Rogier van der Hijden. “Met haar aanstelling halen we veel relevante hypotheek- en pensioenervaring binnen. Gezien de ontwikkelingen binnen de pensioensector stelt de benoeming van Van Hilten ons in staat om nog beter mee te denken met onze investeerders.” De komst van Van Hilten zorgt ervoor dat Dirk Bekkers, tot op heden Head of Portfolio Management, zich kan gaan richten op verdere internationale groei van DMFCO.

Over DMFCO

DMFCO is de grootste onafhankelijke asset manager van Nederlandse woninghypotheken en heeft ruim €25 miljard onder beheer. Nederlandse pensioenfondsen en een groeiend aantal Nederlandse en buitenlandse institutionele beleggers investeren in hypotheken via DMFCO’s eigen label MUNT Hypotheken. DMFCO is opgericht in 2014 en is er trots op dat het hard heeft kunnen groeien door het vertrouwen dat Nederlandse pensioenfondsen het bedrijf schonken.

Noot voor de redactie

Voor vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met Peter Verleun, Communicatie DMFCO, (06) 12 93 4168 of verleun@dmfco.nl.